Når vi snakker logo design, er det vigtigt at holde sig for øje, at dette er en opgave som man helst bør overlade til de professionelle. Logo design er nemlig ikke bare et spørgsmål om nogle tilfældigt nedfældede streger på et stykke papir. Der indgår rigtig mange elementer i godt logo design – og i det følgende vil et par af de vigtigste blive forklaret.

Et godt logo er et enkelt logo

Et logo må aldrig blive for komplekst i sit udtryk. Det er væsentligt, at et logo kan skaleres – og den kan det ikke, hvis tegningen er for detaljeret. Så bliver logoet nemlig meget hurtigt gnidret og grimt, hvis det kommer ned i lille størrelse og for eksempel skal bruges i forbindelse med en email signatur eller i et brevhoved.

I sidst nævnte tilfælde er det også meget vigtigt at logoet kan fungere på print, hvilket det ikke vil kunne hvis det er for detaljeret. Og samtidig skal logoet fungere lige godt i farver og sort hvid eller gråtoner. Det er jo ikke alle, som har en farve printer ved hånden.

Der ud over skal dit logo være gennemtænkt. Vi kender alle eksempler på kiksede logoer, som bærer de helt forkerte konnotationer i sig. Hvis dit logo for eksempel har utilsigtede seksuelle undertoner, vil det smitte negativt af på din virksomhed, med mindre denne selvfølgelig sælge sexlegetøj eller lignende.

Et logo skal afspejle virksomhedens DNA, således at potentielle kunder forbinder logoet med din virksomhed på en god måde. Er dit logo kikset og uigennemtænkt, vil fokus flyttes fra din virksomheds kerne områder til logoets form. Og selv om en vis rejsekonge engang sagde, at al omtale er god omtale, holder den ikke helt vand i denne sammenhæng.

Du kan få et godt tilbud på et stærkt logo design på Logoshop.dk